Gemeentelijke Kredietbank wordt goed gewaardeerd

HOOGEZAND - Uit telefonisch onderzoek blijkt dat klanten uit Midden-Groningen van de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) tevreden zijn. Gemiddeld werd door 83 ondervraagden het rapportcijfer 8,2 gegeven.

Klanten van de GKB zijn het meest tevreden over hoe ze door de medewerkers geholpen worden. Maar liefst 94 procent van de geënquêteerden onderschrijft de stelling: ‘De medewerkers doen hun uiterste best om de klanten zo goed mogelijk te helpen.’ Het minst tevreden zijn de klanten over de telefonische bereikbaarheid. Ook zouden veel van hen graag hun gegevens op de computer kunnen raadplegen. Vanaf januari 2019 voorziet de GKB daarin: dan wordt het digitale klantportaal ‘Mijn GKB’ gelanceerd.

Wethouder Peter Verschuren is blij met de uitkomsten: “Ondanks de drukte door de herindeling en de komst naar de GKB van de mensen uit voormalig Menterwolde is de waardering uitstekend. Dat is een compliment waard voor de medewerkers. En met de mogelijkheid om op de computer of telefoon je eigen gegevens te raadplegen, verbeteren we de dienstverlening nog verder.”

De Kredietbank helpt momenteel 932 inwoners van Midden-Groningen met schuldhulpverlening, waarvan er 765 budgetbeheer ontvangen.