Rubriek | Op het bankje bij Jeannette

De afgelopen maanden stond de wereld op z’n kop. Het coronavirus veranderde in no time ons dagelijkse leven. Veel ondernemers zagen hun omzet instorten als een kaartenhuis. Hoe ga je daar mee om? Wat is de impact persoonlijk en zakelijk?

In een interviewmarathon nemen diverse ondernemers plaats op het “meervanjou” bankje van Silhouet. Jeannette runt al ruim 31 jaar met partner Richard een salon in Veendam en vraagt haar collega’s uit het Veendammer Centrum nog net niet het hemd van het lijf.

Vandaag met Arjan Boersma van de Expert in de Winkler Prins Passage.

Even voorstellen, vertel eens iets over jezelf, je drijfveren en wat is de specialiteit van Expert.

Mijn naam is Arjan Boersma, 38 jaar, getrouwd met Sandra en vader van Wouter en Annefleur. Ik sport graag, tennis en fitness hebben mijn voorkeur, al lukt dat qua drukte niet zo vaak als ik het zou willen.

Ik ben geboren boven de elektronicazaak van mijn ouders in Delfzijl, dienstverlening en klantvriendelijkheid zijn met de paplepel ingegoten. In 2012 mocht ik het ondernemersstokje overnemen van mijn ouders. Ik hou van een uitdaging en dus kriebelde het al snel om een uitbreiding te doen in Veendam. Expert staat net als ik voor goede kwaliteit, goede service en regionale betrouwbaarheid. Leuk detail, wij zijn net 4 jaar achtereen uitgeroepen als beste winkelketen voor consumentenelektronica, daar ben ik trots op.

Wat zijn je drijfveren om je te vestigen In Veendam? Welke pluspunten heeft Veendam als gemeente?

Veendam heeft alleen maar pluspunten, denk aan bereikbaarheid en infrastructuur, een gezellig centrum met een mooi gemeentehuis en sfeervolle kerk, prachtige pleinen, veel groen en een interessant clubleven. Tel daar een theater en museum bij op en je hebt alle kansen voor een goede toekomst. Als jonge stagiair heb ik zo’n 20 jaar geleden stage mogen lopen bij Expert/radio Kip in Veendam, toen is het zaadje geplant voor Expert en Veendam. Mooi hoe dingen soms lopen.

Hoe onderscheid jij je van collega’s in dezelfde branche?

Ik zeg altijd HUB DIM. Houd u belofte en doe iets meer. Wij zitten bovenop de kwaliteit en service in zeggen en doen. Een klant moet zich welkom voelen, ik hou van mensen adviseren en blij maken. Of iemand nu komt voor een nieuwe batterij of een flatscreen TV de service en de glimlach is voor iedereen gelijk. Wij willen als Expert bouwen aan een langdurige klantrelatie en vertrouwen is daarvan de basis.

Welk artikel verkoop je het meest op dit moment?

De corona heeft voor ons wel kansen geboden, we hebben menig thuiswerkplek voorzien van goede apparatuur. Op dit moment merk je wel dat klanten zichzelf ook wel iets moois gunnen, vanwege thuiswerken of vanwege een gemiste vakantie. Dan is goed luisteren en adviseren met een kopje verse koffie het leukste om te doen. Want at the end of the day is klantcontact toch het belangrijkste wat er is, of mensen een aankoop doen of niet.

Op welke manier ga je een bijdrage leveren aan het versterken van het Centrum van Veendam, welke kansen zie jij?

Ik heb een proactieve houding en wil graag meedenken met de ambassadeurs in het centrum. Ook activteiten in de winkelstraten ontwikkelen lijkt me erg leuk, er zijn voldoende terrassen en mooie winkels om publiek naar Veendam te trekken.

Hoe bevalt het in de Kerkstraat welk type klant komt in je zaak?

Het is een ideale plek in de Kerkstraat, we kunnen makkelijk laden en lossen. Ook voor onze klanten is het ideaal om voor de deur te kunnen parkeren en de aankoop veilig en snel in de auto te kunnen leggen. Op onze 600 m2 is het gezellig toeven en kunnen we alle gerenommeerde merken zoals Miele, Jura en Liebherr mooi etaleren. Iedereen is welkom bij ons voor een goed adviesgesprek en een vers kopje koffie.