Nieuwe YouTube serie Bie de Boer

GRONINGEN

Grandioos Groningen is gestart met de YouTube serie ‘Bie De Boer’. In deze serie trekken verslaggevers iedere week de provincie in voor mooie verhalen over en uit het Groningse boerenleven.

Met ‘Bie De Boer’ wil Grandioos Groningen de kijker een uniek inkijkje in het dagelijks leven van boeren en aanverwante sectoren geven en laten zien wat er bij het runnen van een boerenbedrijf komt kijken.

Volgens aanvoerder Rob Mulder van Grandioos Groningen moet Bie de Boer een bijdrage leveren aan het wederzijdse begrip tussen en maatschappij: “Er bestaat veel onbegrip in de maatschappij, voortkomend uit een gebrek aan kennis van en over het boerenleven. Door de boerenverhalen op een open en toegankelijke manier te vertellen, denk ik dat we een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het wegnemen van de, overigens onnodige, grenzen.”

In de eerste aflevering van ‘Bie De Boer’ gaat Grandioos Groningen langs bij Annechien ten Have. Met haar Hamletz bracht de varkenshoudster uit Beerta het eerste Nederlandse merk in vers vlees op de markt. In de aflevering vertelt Annechien over het ontstaan van Hamletz en neemt ze Rob mee naar de ‘dartelstallen’ van de varkens.

Een link naar de uitzending: https://www.youtube.com/watch?v=Oz2fEQnV4Dc&t=73s

Het online programma aanbod van Grandioos Groningen bestaat op dit moment uit twee series: ‘In mijn Eendje’ en het nieuwe ‘Bie De Boer’. Op korte termijn komen daar meerdere programmaseries bij.